Tuesday, April 24, 2012

padang, Indonesia #day3

Hari ketiga merupakan hari untuk shopping. Tak lama masa yang dorang bagi sebab kami kena balik ke padang semula. Kami shopping di  'Pasar Atas'

Pasar atas ni terletak berhampiran dengan jam gadang yang kitorang lepak malam tadi. Cuma dia buka pada waktu siang saja. Dan berhampiran juga dengan Plaza Bukit Tinggi. Aku cuma sempat berjalan dekat pasar atas jew. Tak cukup masa nak jalan dalam plaza.

pasar atas

Masing-masing dah shopping. Sekarang masa untuk makan. Makan KFC saje. Kalau korang nak tau, orang Padang nie memang suka makan masin-masin sampai sos KFC pown masin..HAHA. Bedal saja la kannn.


Masa untuk berkumpul untuk balik ke Asrama haji di padang semula selepas bershopping. Sementara tunggu kawan-kawan yang masih bershopping tak habis-habis tu ada yang tertidur dan ada yang duduk-duduk santai.




 Dalam perjalanan pulang ke padang. Kami telah singgah di 'Danau Maninjau'. Tak sampai setengah jam kami dah naik bus balik. Tak boleh lama-lama sebab masa dah habis ketika bershopping tadi.





Bergambar bersama rakan sekelas yang sama-sama ikut trip ni di danau maninjau. :)

Dan ini dia jejaka-jejaka dari YPTK' Indonesia yang menjadi tour guide kitorang selama kami di sana. Kenangan dengan korang tak akan dilupakan. Terima kasih atas layanan yang cukup baik. Korang friendly habis. :)



 p/s: pasti merindui korang. Esoknya dah berangkat pulang ke Malaysia.

3 orang.berbicara:

Kayu Manis said...

assalamualaikum adik..

banyak ke shoping?

cantik pemandangan,langit biru di seliputi awan.

subhanallah.

teha said...

bnyk nyee sorang2 shoping.. hahahha !

atyn nayn said...

whoaa! menarik! cantik kot tmpt2 dia. ole2 kt ade tak? haha